משרד התחבורה תיקן 20 קווי אוטובוס שגלשו לשבת

ההיתרים החריגים בתקנת התעבורה נועדו רק לתקופת הקיץ בה שבת יוצאת מאוחר. כך לדוגמה, תקנת התעבורה מאפשרת הפעלת קווים ליישובי ספר. הסיבה לכך היא שבעבר היה מסוכן לבצע נסיעות מוקדמות בשעות החשיכה, ולכן הן הוקדמו לשעות האור
שלום בידרמן No Comments on משרד התחבורה תיקן 20 קווי אוטובוס שגלשו לשבת

בימים אלה נידונה בבג"ץ עתירה שהגישה התנועה למדינה יהודית לשמירת השבת במגרשי הכדורגל • במקביל, התנועה שוקדת על הכנת עתירה לבית משפט, שתחייב שמירת שבת גם בתחבורה הציבורית, כפי שמורה החוק

אוטובוס ציבורי | אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
ההיתרים החריגים בתקנת התעבורה נועדו רק לתקופת הקיץ בה שבת יוצאת מאוחר. כך לדוגמה, תקנת התעבורה מאפשרת הפעלת קווים ליישובי ספר. הסיבה לכך היא שבעבר היה מסוכן לבצע נסיעות מוקדמות בשעות החשיכה, ולכן הן הוקדמו לשעות האור
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהוראת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, תיקנו מפעילי התחבורה הציבורית נסיעות שגלשו לתוך השבת בכ-20 קווי תחבורה ציבורית. רוב הנסיעות הוקדמו ומקצתן בוטלו. התיקון נעשה בעקבות דרישה ששלחה התנועה למדינה יהודית לראש הרשות והמפקח על התעבורה, מאיר חן, לערוך בדיקה מקיפה לתיקון כל הקווים הגולשים לשבת, כך שהפרת החוק תיפסק.

התנועה למדינה יהודית, ארגון משפטי הפועל לחיזוק זהותה היהודית של המדינה, ציינה במכתבה התחייבות שניתנה לכנסת מצד הרשות, ולפיה סודרה מערכת הרישוי הממוחשבת כך שלא ניתן יהיה להזין בה נסיעות הגולשות לשבת בקווים שאינם מורשים לנוע בשבת. אולם בפועל, קווים רבים גלשו לשבת, כגון: קווים פנימיים ואזוריים בצפת, ברעננה וקווים בינעירוניים בהם רחובות-אופקים ונתניה-תל-אביב.

במכתב שנשלח דחתה התנועה את הניסיון של משרד התחבורה לגולל את האחריות על מפעילי התחבורה הציבורית, וכתבה כי האחריות לתכנן את לוחות הזמנים של הקווים הינה אחריות בלעדית של משרד התחבורה, והאחריות לוודא כי אין חריגות הינה באחריות המפקח על התעבורה.

בתנועה דורשים לקיים במקביל בירור בנושא במשרד התחבורה ולמצות את הדין עם האחראים להפרת החוק ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. "לא ניתן לקבל את העובדה שמאז כניסת שעון החורף לתוקף, לפני כחודשיים וחצי(!), ועל אף ההתרעות החוזרות ונשנות בפני משרד התחבורה – לא ננקטה שום פעולה ברמת הבקרה והאכיפה אשר הובילה למיגור התופעה; החריגות לא תוקנו ולא פתחתם בהליך בירור ושימוע מול אף מפעיל שלשיטתכם הפר את הנחיות המשרד", נאמר במכתב שנשלח למאיר חן.

מכתב התנועה למדינה יהודית על גלישת קווים

משפטני התנועה למדינה יהודית אומרים כי הקווים שתוקנו הם טיפה בים, ועדיין נותר לתקן כ-150 קווים אחרים, שאינם קווי "סטטוס-קוו", הגולשים לשבת בניגוד לחוק: "בשנים האחרונות זינק מספר הנסיעות בשבת במאות אחוזים. שורש הבעיה נעוץ במדיניות חדשה של משרד התחבורה הפוגעת בזהותה היהודית של המדינה. לקחו את החוק לצמצום תחבורה ציבורית בשבת וסילפו אותו כך שיכשיר נסיעות שהיו אסורות. בירושלים לבדה יש כ-30 נסיעות שמגיעות לעיר אחרי כניסת השבת. פקידי המשרד איבדו את הצפון, תרתי משמע, והיום יש ערים כמו כרמיאל, מעלות ונצרת עילית שבהן שבת נהפכה לחול".

הם הדגישו כי "ההיתרים החריגים בתקנת התעבורה נועדו רק לתקופת הקיץ בה שבת יוצאת מאוחר. כך לדוגמה, תקנת התעבורה מאפשרת הפעלת קווים ליישובי ספר. הסיבה לכך היא שבעבר היה מסוכן לבצע נסיעות מוקדמות בשעות החשיכה, ולכן הן הוקדמו לשעות האור. משרד התחבורה נושא לשווא את הנימוק הבטחוני כדי להתיר נסיעות אחרי כניסת השבת. ברוך השם, מפקדי צה"ל מקפידים שרוב החיילים ייצאו לחופשה כבר ביום חמישי, ומעט החיילים שמשוחררים ביום שישי יוצאים כבר בשעות הבוקר המוקדמות באופן שמאפשר להם להגיע לבתיהם כמה שעות לפני כניסת השבת. הדבר הזה מעוגן בפקודות הצבא".

בימים אלה נידונה בבג"ץ עתירה שהגישה התנועה למדינה יהודית לשמירת השבת במגרשי הכדורגל. במקביל, התנועה שוקדת על הכנת עתירה לבית משפט, שתחייב שמירת שבת גם בתחבורה הציבורית, כפי שמורה החוק.

 



0 תגובות